-9.8 C
Oslo
piątek, 12 kwietnia, 2024
motty_kredyty norweskie

Samochody elektryczne w Norwegii na pierwszym miejscu sprzedaży w lutym

Jak donosi OFV, w lutym 2021 roku zarejestrowano aż 10 687 nowych samochodów osobowych. To o 341 więcej (+ 3,3%) niż w lutym ubiegłego roku. Badania pokazują, że pandemia wcale nie spowolniła rynku motoryzacyjnego, a wśród nowych samochodów osobowych nadal królują bezemisyjne, które osiągnęły blisko połowę udziałów na rynku z wynikiem 47,5%.

Kraj samochodów elektrycznych

Podczas konferencji prasowej poinformowano, że w lutym bieżącego roku sprzedano w Norwegii aż 5074 nowych samochodów elektrycznych oraz 3219 nowych hybryd. 

Trendy jasno ukazują, że wielu użytkowników norweskich dróg docenia zalety samochodów elektrycznych, lecz wszechstronność maszyn hybrydowych jest również znaczącym czynnikiem kształtującym konsumenckie wybory. Jak twierdzi Øyvind Solberg Thorsen, dyrektor generalny OFV – „Dla wielu osób najlepszym rozwiązaniem jest samochód bez ograniczeń zasięgu, samochód, który w razie potrzeby może być napędzany zarówno elektrycznie, jak i benzyną lub olejem napędowym”.

Co zaskakujące, najlepiej sprzedającą się marką w lutym okazało się Volvo, które nie osiągnęło takich not aż od grudnia 2014 roku.

W dziedzinie najlepiej sprzedających się modeli królowały w lutym Toyota RAV4, Volvo XC40 oraz Audi e-tron

Monopol samochodów bezemisyjnych?

Tendencja widoczna na początku 2021 roku pokrywa się z ustaleniami dotyczącymi trendów sprzedażowych, które dominowały w zeszłym roku. Samochody elektryczne stanowiły bowiem na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy aż 54% całej sprzedaży nowych pojazdów w Norwegii, co jest najlepszym wynikiem na arenie międzynarodowej. 

Sprzedaż samochodów elektrycznych w krainie fiordów znacząco wyprzedziła w zeszłym roku samochody napędzane silnikami benzynowymi, hybrydowymi i wysokoprężnymi. Według statystyk odsetek sprzedaży wyglądał w tej sferze następująco: samochody elektryczne (54%), hybrydy plug-in (20%), klasyczne hybrydy (9%), diesle (9%), auta benzynowe (8%). Mówiąc krótko – co drugi Norweg, kupując samochód, wybierał model napędzany bateriami elektrycznymi.

Według badań z 2020 roku najpopularniejszym modelem wśród samochodów elektrycznych było w Norwegii Audi e-tron, na drugim miejscu znalazła się natomiast Tesla Model 3.

Norweski rząd ma w planach osiągnięcie w przeciągu 5 lat monopolu samochodów zasilanych bateriami elektrycznymi. Jak twierdzi Christina Bu, kierująca grupą The Norwegian Electric Vehicle Association – „Nasza wstępna prognoza zakłada, że ​​samochody elektryczne przekroczą 65% rynku w 2021 roku. […] Jeśli nam się to uda, cel sprzedaży wyłącznie samochodów bezemisyjnych w 2025 roku będzie w zasięgu”.

- Polecamy -