Dokładnie 8 sierpnia wystartowała skandynawska edycja jednego z najsłynniejszych magazynów modowych na świecie – Vogue Scandinavia. Gwiazdą debiutanckiej okładki została Greta Thunberg.
5 krajów nordyckich
O ile większość krajów posiada swoje własne wydania tego najsłynniejszego magazynu modowego na świecie, skandynawska edycja Vogue’a przewidziana została dla 5 krajów nordyckich – Szwecji, Norwegii, Danii, Islandii i Finlandii.
Pierwszy numer Vogue Scandinavia ukazał się 8 sierpnia i dostępny jest zarówno w wersji papierowej, wykorzystującej materiały z odzysku, jak i elektronicznej. Vogue Scandinavia ma pojawiać się na rynku co 2 miesiące i kosztować 23,99 $.
Ekologia, natura i walka z kryzysem klimatycznym
Nie bez powodu na okładce debiutanckiego wydania Vogue’a dla krajów skandynawskich znalazła się szwedzka aktywistka – Greta Thunberg.
Jak stwierdziła redaktor naczelna Vogue Scandinavia – Martina Bonnier – „[…] jestem niezwykle dumna, że na okładce znajduje się Greta Thunberg. […] Jest nie tylko wyjątkową skandynawską postacią i siłą zmian, ale także ucieleśnieniem miłości do natury, dążenia do zrównoważonego rozwoju i nieskrępowanej nieustraszoności, które są podstawą naszej wizji”.
MOTTY. WIĘKSZA SZANSA NA KREDYT
Główne przesłania, które pragnie propagować redakcja Vogue Scandinavia to ekologia, dbałość o planetę, związek ludzi z naturą oraz przeciwdziałanie tzw. „szybkiej modzie”.
Jak przyznała Thunberg w wywiadzie, który znalazł się na łamach magazynu – „Jeśli kupujesz szybką modę, to przyczyniasz się do tego przemysłu […] zachęcasz ich do rozwoju i […] do kontynuowania tego szkodliwego procesu”.
Podczas promocji skandynawskiego wydania na swoim koncie na Twitterze 18-letnia aktywistka poruszyła temat „szybkiej mody” jeszcze dokładniej. Nie zawahała się także otwarcie skrytykować branży modowej i wskazać sfer, w których niezbędna jest zmiana.
„Przemysł modowy w ogromnym stopniu przyczynia się do kryzysu klimatycznego i ekologicznego, nie wspominając o jego wpływie na niezliczonych pracowników i społeczności, które są wykorzystywane na całym świecie, aby niektórzy mogli cieszyć się szybką modą, którą wielu traktuje jako produkty jednorazowego użytku” – czytamy.
Thunberg pozowała do sesji okładkowej w ubraniach wyprodukowanych z materiałów, które pochodzą z recyklingu.