Najnowsza reklama promująca Oslo wzbudziła niemałe kontrowersje wśród internautów i mieszkańców. Film, który można obejrzeć na platformie YouTube, przedstawia stolicę Norwegii w zupełnie nowym świetle, wybierając nietypowy sposób promocji miasta.
Nowatorska Wizja Oslo
Reklama wyróżnia się zastosowaniem odwróconej narracji. Główny bohater, 31-letni Halfdan, przemierza miasto w ponurym nastroju, pozbawiony chęci i zniechęcony całokształtem Oslo. Jego negatywna opinia jest kontrastem do tego, co widzowie mogą zobaczyć na ekranie – największych atutów miasta. W ten sposób twórcy pokazują piękno i unikalność Oslo w nietypowy sposób.
Opinie Internautów
Opinie na temat reklamy są podzielone. Część internautów chwali twórców za nowatorskie podejście i odwagę w przedstawianiu miasta w nietypowy sposób. Uważają, że reklama jest świeża, oryginalna i skutecznie przyciąga uwagę.
MOTTY. WIĘKSZA SZANSA NA KREDYT
„Myślę, że to najlepsza reklama turystyczna, jaką kiedykolwiek widziałem. I tak, sprawia, że chcę odwiedzić Oslo.” napisał jeden z użytkowników YouTube. “Norweski humor jest na innym poziomie” napisał kolejny użytkownik.
Z drugiej strony, nie brakuje krytycznych głosów. Niektórzy uważają, że reklama jest zbyt prześmiewcza i nie oddaje rzeczywistego obrazu miasta, przez co przekaz może być mylący dla potencjalnych turystów.
„Nie rozumiem, co chcieli przekazać. Dla mnie to nietrafiony, prześmiewczy film i antyreklama Oslo,” skomentował inny użytkownik.
Źródło: YouTube: Is it even a city?