Norweska poczta niedawno opublikowała swoją świąteczną reklamę, która od razu wywołała kontrowersje.
„Kiedy Harry poznał Mikołaja”
Reklama została zrealizowana w formie krótkiej opowieści i trwa niecałe 4 minuty. Główny bohater, Harry, spędza ze św. Mikołajem trochę czasu. W końcu decyduje się napisać do niego krótki list, w którym wyznaje swoje uczucia. Reklama kończy się pocałunkiem i życzeniami „od wszystkich do wszystkich”.
Jak tłumaczy Monica Solberg, odpowiedzialna za marketing Posten Norge:
„To był trudny rok dla wszystkich – pandemia, kryzys klimatyczny i migracyjny oraz parę innych problemów. Może dlatego potrzebujemy właśnie ciepłej i miłosnej historii? Świętujmy to, że możemy kochać, kogo chcemy w Norwegii”.
Okrągła rocznica
Świąteczna reklama Posten Norge nawiązuje do okrągłej rocznicy. W przyszłym roku minie dokładnie 50 lat odkąd homoseksualizm przestał być karany w Norwegii. Taka informacja pojawia się również na końcu reklamy.