-9.8 C
Oslo
wtorek, 23 kwietnia, 2024
motty_kredyty norweskie

Zakupy spożywcze on-line – norweski Kolonial zmienia nazwę i planuje międzynarodową ekspansję

Rok pandemii pozwolił wypłynąć na szerokie wody biznesu wielu firmom, które dopasowały się swoimi ofertami do oczekiwań współczesnego konsumenta. Wśród nich znajdziemy m.in. internetowe sklepy spożywcze. Jeden z norweskich gigantów dostał właśnie dofinansowanie i planuje objąć swoim wpływem także rynek zagraniczny.

Zakupy w sieci

Funkcjonująca od 2013 roku na norweskim rynku firma Kolonial zmienia nazwę na Oda i ma w planach wykorzystać otrzymane od inwestorów pieniądze oraz nową nazwę do objęcia swoją ofertą również zagranicznych rynków. Swoją ekspansję rozpocznie już w tym roku od Finlandii, a następnie w 2022 roku skieruje się także w stronę niemieckiego konsumenta.

Szacuje się, że pierwszy rok pandemii, który przeniósł konsumpcję do świata wirtualnego, przyniósł wyżej wspomnianej firmie nawet 200 milionów euro dochodu. Oda ma obecnie kontrolę nad 70% norweskiego rynku zamówień i dostaw artykułów spożywczych.

Ekologia i przepustowość

Przewaga internetowego sklepu spożywczego nad tradycyjnym jest w dobie pandemii niepodważalna. Firma stara się jednak wykorzystać inne aspekty swojej działalności, aby móc na stałe przekonać do siebie coraz większe ilości potencjalnych klientów. Jednym z punktów zaczepienia jest np. ekologia.

Jak stwierdził Karl Munthe-Kaas, założyciel i dyrektor firmy – „Scentralizowane magazyny to 50 supermarketów w jednym miejscu”. Oda stara się także ograniczać plastik, poprzez wprowadzenie papierowych toreb oraz planować trasy kurierów tak, aby nie wytwarzali nadwyżki spalin. 

Najistotniejsza przewaga Ody jest związana z siłą przerobową magazynów. Firma pobiera średnio 212 jednostek artykułów spożywczych na godzinę. Najprościej rzecz ujmując, jest to ilość pozycji pobranych z magazynów w przeciągu całego tygodnia, którą podzielono przez liczbę godzin w tygodniu.

W przypadku, gdy fizyczni klienci własnoręcznie dokonują zakupów w sklepie, średnia ilość jednostek pobranych na godzinę to jedynie 70. 

Jak twierdzą założyciele największego norweskiego sklepu internetowego z żywnością, za swój priorytet obrali od początku skuteczność. Firma podkreśla również to, że posiada swój indywidualny model biznesowy, który ma na celu dobro pracowników oraz dążenie do zrównoważonego rozwoju.

- Polecamy -