12.6 C
Oslo
czwartek, 21 października, 2021

Norwegian Air nie zwróci pieniędzy klientom

Na konferencji prasowej w czwartek, norweski przewoźnik poinformował, że klienci, którzy nie otrzymali jeszcze zwrotu pieniędzy, nie będą mogli liczyć na pełne odszkodowanie od linii lotniczych.

Około 34 000 osób nie otrzyma zwrotu

Po tym, gdy Norwegian Air objęty został ochroną przed upadłością w Norwegii i Irlandii, firmie nie wolno wypłacać zwrotu kosztów za bilety na odwołane loty, które zostały zarezerwowane przed 18 listopada.

Jak twierdzi Geir Karlsen, dyrektor finansowy norweskiego przewoźnika – „Ze strony firmy chcieliśmy całkowicie zwrócić pieniądze ostatnim klientom i żałujemy, że nie będzie to możliwe”.

Z dokumentacji wynika, że ​​reklamacje zgłosiło aż 34 000 klientów. 

Według Norwegian Air, 98% klientów, którym linie lotnicze były winni pieniądze za anulowane rezerwacje do 18 listopada ubiegłego roku, otrzymało zwrot. Pozostały odsetek nie może jednak odzyskać swoich pieniędzy z powodu polityki procesów restrukturyzacyjnych norweskiego przewoźnika.

Jak oświadczyły linie lotnicze –„Pomimo rozmów zarówno z irlandzkim, jak i norweskim reorganizatorem, niestety okazało się, że niemożliwe jest zwrócenie w całości pozostałych roszczeń klientów ze względu na podstawowe zasady w takich procesach reorganizacji”.

Ciężkie prawo, ale prawo

Jak wspomnieliśmy wyżej, Norwegian Air jest obecnie objęty ochroną przed upadłością w Irlandii, gdzie znajduje się znaczna część jego aktywów oraz w Norwegii. Nie jest w związku z tym uprawniony do wypłaty przedmiotowych zwrotów. Ograniczenia te obowiązują na mocy odpowiednich przepisów, które są związane ze współpracą firmy z wierzycielami.

W zeszłym roku przewoźnik stracił łącznie 2,6 mld dolarów. O zmianach związanych z nowym planem biznesowym Norwegian Air pisaliśmy w tym artykule.

- Polecamy -