17.7 C
Oslo
poniedziałek, 14 czerwca, 2021

Skatteetaten właśnie rozpoczął wysyłkę wstępnych rozliczeń podatkowych

Już od wtorku 16 marca część podatników będzie miała dostęp do swoich wstępnych deklaracji podatkowych. Jak będzie przebiegać cały proces?

Wirtualnie lub pocztą

W tym roku wysyłka Skattemeldingu będzie realizowana między 16 marca a 7 kwietnia, przy czym dokumenty nie będą dostarczane w weekendy oraz w Wielkanoc. Każdy z podatników, który podał dane niezbędne do kontaktu elektronicznego, uzyska od norweskiego urzędu wiadomość mailową lub SMS z powiadomieniem o możliwości zapoznania się z treścią jego wstępnego zeznania podatkowego. 

Użytkownicy mogą się wtedy zalogować na stronie altinn.no oraz dokonać korekty dokumentu.

Pracownicy, którzy zdecydowali się na otrzymywanie swoich wstępnych zeznań podatkowych w formie papierowej i nie są użytkownikami elektronicznymi, otrzymają Skattemelding drogą pocztową. Możliwe w tym wypadku jest odesłanie poprawionego dokumentu na adres urzędu, który podany został w formularzu lub przesłanie go drogą internetową.

W każdej chwili możliwe jest zarejestrowanie się na stronie altinn.no – co między innymi znacznie przyspieszy cały proces rozliczenia podatku.

Nowy format i interaktywność

Zeznanie podatkowe w formie internetowej jest w tym roku interaktywne. Jeśli dokonasz korekty, treść wstępnego dokumentu zostanie automatycznie zaktualizowana. Urząd oferuje także wskazówki i pomoc w trakcie uzupełniania niezbędnych informacji. W tym roku większość osób otrzyma również zeznanie podatkowe w nowym formacie. Można będzie je rozpoznać na podstawie widocznego w lewym górnym rogu logo Skatteetaten, które zobaczymy po zalogowaniu się na portal.

Ostateczny termin składania poprawionych deklaracji mija 30 kwietnia dla pracowników oraz 31 maja dla osób prowadzących własną działalność.

Jak zauważył kierownik ds. konsumentów w Huseierne Carsten Pihl – „Otrzymane przez Ciebie zeznanie podatkowe ma charakter wstępny. Administracja podatkowa ma wiele informacji o Tobie, które musisz koniecznie wypełnić. Jest to szczególnie ważne w przypadku właścicieli domów, ponieważ wstępnie wypełnionych informacji będzie niewiele”.

W przypadku nieodesłania poprawionego dokumentu do urzędu administracja podatkowa zakłada, że żadne zmiany nie musiały zostać naniesione. Zeznanie zostaje wtedy zatwierdzone w takiej formie, jaka widniała we wstępnym dokumencie.

Warto pamiętać o poprawnym odliczeniu przysługujących nam ulg. Więcej na ten temat znajdziecie Państwo w naszym poradniku podatkowym

Chcesz otrzymywać więcej równie ciekawych informacji prosto na swoją skrzynkę?

Dołącz do naszego newslettera, a regularnie otrzymasz podsumowanie najważniejszych informacji o życiu w Norwegii.



Powiązane artykuły

- Advertisement -

Ostatnio pisaliśmy też o: