środa, 9 października, 2024

Skandal w NAV – wnioskodawca może żyć bez prądu ze względu na ładną pogodę?

Odpowiedz z urzędu, która dotarła do wnioskodawcy była wysoce nie na miejscu. Sprawę bada najwyższe kierownictwo NAV. Opinię na temat całego zajścia wydał także minister pracy i spraw społecznych.

Skandaliczna treść urzędowego listu

Wnioskodawca na początku czerwca skierował się z listowną prośbą do NAV o pomoc w opłaceniu rachunku za energię elektryczną po tym, gdy odcięto go od zasilania. Wystarczył jeden dzień, by uzyskał odpowiedź, lecz bynajmniej nie taką, jakiej się spodziewał.

W odpowiedzi, którą uzyskał, NAV stwierdza, że z racji ładnej pogody wnioskodawca może bez problemów obejść się bez elektryczności.

Urzędnik zasugerował mu także, aby pożyczył grilla w celu uniezależnienia się od prądu w przypadku przygotowywania sobie posiłków. Dodał także, że na finn.no może znaleźć grille, które ludzie oddają w okolicy za darmo.

Osoba podpisująca się pod odpowiedzią poradziła także wnioskodawcy, by pożyczyła od znajomych pieniądze na opłaty

- reklama -

MOTTY. WIĘKSZA SZANSA NA KREDYT

Wysyłamy Twój wniosek kredytowy do 20 banków, które następnie konkurują ze sobą, aby zaoferować Ci najlepszą ofertę pożyczki. Pozwól nam wykonać całą pracę! Zaoszczędź czas i pieniądze. Zawnioskuj o kredyt gotówkowy lub refinansowy u nas.
Ile chcesz pożyczyć?
,-
Wybierz okres spłaty
lat
Wyślij wniosek
Låner du 100 000 kr over 5 år, koster det 37 120 kroner hvis den effektive renten er 14,15 %.
Det vil si at det totale lånebeløpet
for disse 5 årene er 137 120 kroner. Hvilken rente du får, gjenstår å se. Nominell rente varierer fra 6 % til 23 %.

Wystarczyło kilka dni, by informacja o całym zajściu rozprzestrzeniła się w sieci za pomocą mediów społecznościowych i wywołała prawdziwą burzę.

Są przeprosiny, niesmak pozostaje

Do całej sytuacji doszło w Indre Østfold. Miejscowy urząd NAV przeprosił wnioskodawcę zaraz po tym, gdy treść listu zaczęła rozprzestrzeniać się w sieci.

Jak powiedziała szefowa lokalnego NAV Rikke Haagensen – „Będziemy żałować, że to trafiło do mieszkańca naszej gminy. Musimy traktować wszystkich mieszkańców z szacunkiem i nie może się zdarzyć, by tego typu treści były wysyłane z biura NAV”.

Do całego zajścia odniósł się także minister pracy i spraw społecznych, Torbjørn Røe Isaksen. Według niego nikt nie powinien otrzymywać tego typu odpowiedzi z NAV. Dodał także, że urząd zajmie się wyjaśnianiem zaistniałej sytuacji – „Dyrektor NAV już to potwierdził i jest to całkowicie zgodne z tym, czego oczekuję”.

Hans Christian Holte, dyrektor generalny NAV uważa, że wszystkie organy powinny wyciągnąć wnioski z tej skandalicznej sytuacji. Jak zauważył – „Jest wielu, którzy przeżywają teraz trudny okres finansowo. Ważne jest, aby każdy był traktowany z szacunkiem”.

- reklama -
- Polecamy -